Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 9ce7ff1e authored by Romain Jegat's avatar Romain Jegat
Browse files

init_personnage devient set_personnage, et un vrai init est créé

parent 551d3be6
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Pipeline #
...@@ -289,10 +289,13 @@ int main_SDL(char* Map) ...@@ -289,10 +289,13 @@ int main_SDL(char* Map)
} }
} }
for(i=0;i<NB_PERSO;i++) // for(i=0;i<NB_PERSO;i++)
{ // {
SDL_BlitSurface(guerrier,NULL,ecran,&Position_Perso[i]); SDL_BlitSurface(guerisseur,NULL,ecran,&Position_Perso[0]);
} SDL_BlitSurface(mage,NULL,ecran,&Position_Perso[1]);
SDL_BlitSurface(guerrier,NULL,ecran,&Position_Perso[2]);
// }
SDL_BlitSurface(Guerrier_select,NULL,ecran,&Position_Guerrier_select); SDL_BlitSurface(Guerrier_select,NULL,ecran,&Position_Guerrier_select);
SDL_BlitSurface(Case_brillante,NULL,ecran,&Position_Case_brillante); SDL_BlitSurface(Case_brillante,NULL,ecran,&Position_Case_brillante);
}else{ }else{
......
...@@ -34,7 +34,7 @@ void init_controleur(SDL_Rect Position_Case[]) ...@@ -34,7 +34,7 @@ void init_controleur(SDL_Rect Position_Case[])
init_case(&Carte_actuelle[i],Position_Case[i].x,Position_Case[i].y,NULL); init_case(&Carte_actuelle[i],Position_Case[i].x,Position_Case[i].y,NULL);
} }
for(i=0;i<NB_PERSO;i++) for(i=0;i<NB_PERSO;i++)
init_personnage(&ListePersos[i],NULL,&Carte_actuelle[i]); set_personnage(&ListePersos[i],NULL,&Carte_actuelle[i]);
} }
/*! /*!
......
...@@ -87,7 +87,7 @@ int main() ...@@ -87,7 +87,7 @@ int main()
//init_jeu("../resources/Init_jeu.xml"); //init_jeu("../resources/Init_jeu.xml");
char *Map_ANCIENNE_VERSION = ExtraireCarte(1); char *Map_ANCIENNE_VERSION = ExtraireCarte(3);
//printf("Map en version texte : %s\n", Map_A); //printf("Map en version texte : %s\n", Map_A);
...@@ -121,7 +121,7 @@ Pack_A.Competences_Package = Competences_Pack; ...@@ -121,7 +121,7 @@ Pack_A.Competences_Package = Competences_Pack;
/* -------------------------------------*/ /* -------------------------------------*/
/* -------------------------------------*/ /* -------------------------------------*/
//main_SDL(Map_ANCIENNE_VERSION); main_SDL(Map_ANCIENNE_VERSION);
//SDL_bis(); //SDL_bis();
......
...@@ -10,7 +10,17 @@ ...@@ -10,7 +10,17 @@
* \brief Fichier contenant le code des fonctions liees aux personnages. * \brief Fichier contenant le code des fonctions liees aux personnages.
*/ */
Personnage* init_personnage(Personnage *perso, Classe *c, Case *casedepart){ Personnage* init_personnage(Personnage *perso){
perso->classe=NULL;
perso->points_deplacement=0;
perso->PV=0;
perso->mana=0;
perso->position=NULL;
return perso;
}
Personnage* set_personnage(Personnage *perso, Classe *c, Case *casedepart){
perso->classe=c; perso->classe=c;
if(c!=NULL){ if(c!=NULL){
perso->points_deplacement=c->points_deplacement_max; perso->points_deplacement=c->points_deplacement_max;
......
...@@ -6,7 +6,9 @@ ...@@ -6,7 +6,9 @@
#ifndef PERSONNAGE_H_INCLUDED #ifndef PERSONNAGE_H_INCLUDED
#define PERSONNAGE_H_INCLUDED #define PERSONNAGE_H_INCLUDED
Personnage* init_personnage(Personnage *perso, Classe *c, Case *casedepart); Personnage* set_personnage(Personnage *perso, Classe *c, Case *casedepart);
Personnage* init_personnage(Personnage *perso);
Case* getPosition(Personnage *p); Case* getPosition(Personnage *p);
......
...@@ -3,7 +3,7 @@ ...@@ -3,7 +3,7 @@
* \brief Fichier contenant le code des fonctions liees a la structure de resultat aleatoire pour les coups critiques. * \brief Fichier contenant le code des fonctions liees a la structure de resultat aleatoire pour les coups critiques.
*/ */
#include <time.h> #include <time.h>
#include<stdio.h> #include <stdio.h>
/*! /*!
* \fn int resultat_aleatoire(int i) * \fn int resultat_aleatoire(int i)
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment