Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 9ce7ff1e authored by Romain Jegat's avatar Romain Jegat
Browse files

init_personnage devient set_personnage, et un vrai init est créé

parent 551d3be6
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Pipeline #
......@@ -289,10 +289,13 @@ int main_SDL(char* Map)
}
}
for(i=0;i<NB_PERSO;i++)
{
SDL_BlitSurface(guerrier,NULL,ecran,&Position_Perso[i]);
}
// for(i=0;i<NB_PERSO;i++)
// {
SDL_BlitSurface(guerisseur,NULL,ecran,&Position_Perso[0]);
SDL_BlitSurface(mage,NULL,ecran,&Position_Perso[1]);
SDL_BlitSurface(guerrier,NULL,ecran,&Position_Perso[2]);
// }
SDL_BlitSurface(Guerrier_select,NULL,ecran,&Position_Guerrier_select);
SDL_BlitSurface(Case_brillante,NULL,ecran,&Position_Case_brillante);
}else{
......
......@@ -34,7 +34,7 @@ void init_controleur(SDL_Rect Position_Case[])
init_case(&Carte_actuelle[i],Position_Case[i].x,Position_Case[i].y,NULL);
}
for(i=0;i<NB_PERSO;i++)
init_personnage(&ListePersos[i],NULL,&Carte_actuelle[i]);
set_personnage(&ListePersos[i],NULL,&Carte_actuelle[i]);
}
/*!
......
......@@ -87,7 +87,7 @@ int main()
//init_jeu("../resources/Init_jeu.xml");
char *Map_ANCIENNE_VERSION = ExtraireCarte(1);
char *Map_ANCIENNE_VERSION = ExtraireCarte(3);
//printf("Map en version texte : %s\n", Map_A);
......@@ -121,7 +121,7 @@ Pack_A.Competences_Package = Competences_Pack;
/* -------------------------------------*/
/* -------------------------------------*/
//main_SDL(Map_ANCIENNE_VERSION);
main_SDL(Map_ANCIENNE_VERSION);
//SDL_bis();
......
......@@ -10,7 +10,17 @@
* \brief Fichier contenant le code des fonctions liees aux personnages.
*/
Personnage* init_personnage(Personnage *perso, Classe *c, Case *casedepart){
Personnage* init_personnage(Personnage *perso){
perso->classe=NULL;
perso->points_deplacement=0;
perso->PV=0;
perso->mana=0;
perso->position=NULL;
return perso;
}
Personnage* set_personnage(Personnage *perso, Classe *c, Case *casedepart){
perso->classe=c;
if(c!=NULL){
perso->points_deplacement=c->points_deplacement_max;
......
......@@ -6,7 +6,9 @@
#ifndef PERSONNAGE_H_INCLUDED
#define PERSONNAGE_H_INCLUDED
Personnage* init_personnage(Personnage *perso, Classe *c, Case *casedepart);
Personnage* set_personnage(Personnage *perso, Classe *c, Case *casedepart);
Personnage* init_personnage(Personnage *perso);
Case* getPosition(Personnage *p);
......
......@@ -3,7 +3,7 @@
* \brief Fichier contenant le code des fonctions liees a la structure de resultat aleatoire pour les coups critiques.
*/
#include <time.h>
#include<stdio.h>
#include <stdio.h>
/*!
* \fn int resultat_aleatoire(int i)
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment