Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit e6cc06ce authored by Lénaïg Le Moigne's avatar Lénaïg Le Moigne
Browse files

Signed-off-by: Lénaïg Le Moigne <lenaig.le-moigne@insa-rennes.fr>

parent 9ce7ff1e
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -38,6 +38,7 @@ int main_SDL(char* Map)
SDL_Surface* montagne=NULL;
SDL_Surface* foret=NULL;
SDL_Surface* bouton_entrer_royaume=NULL;
SDL_Surface* logo=NULL;
SDL_Surface* bouton_continuer=NULL;
SDL_Surface* bouton_quitter=NULL;
SDL_Surface* Case_brillante=NULL;
......@@ -47,6 +48,7 @@ int main_SDL(char* Map)
SDL_Rect Position_Case_brillante;
SDL_Rect Position_Guerrier_select;
SDL_Rect pos_bouton_entrer_royaume;
SDL_Rect pos_logo;
SDL_Rect pos_bouton_continuer;
SDL_Rect pos_bouton_quitter;
int x_case_brillante;
......@@ -76,9 +78,11 @@ int main_SDL(char* Map)
pos_bouton_entrer_royaume.x=(LARGEUR_CARTE*LARGEUR_CASE-LARGEUR_BOUTON)/2;
pos_bouton_quitter.x=(LARGEUR_CARTE*LARGEUR_CASE-LARGEUR_BOUTON)/2;
pos_bouton_continuer.x=(LARGEUR_CARTE*LARGEUR_CASE-LARGEUR_BOUTON)/2;
pos_bouton_entrer_royaume.y=(HAUTEUR_CARTE*HAUTEUR_CASE-HAUTEUR_BOUTON)/2+HAUTEUR_BOUTON;
pos_bouton_entrer_royaume.y=(HAUTEUR_CARTE*HAUTEUR_CASE-HAUTEUR_BOUTON)/2+HAUTEUR_BOUTON*10;
pos_bouton_quitter.y=(HAUTEUR_CARTE*HAUTEUR_CASE-HAUTEUR_BOUTON)/2+HAUTEUR_BOUTON;
pos_bouton_continuer.y=(HAUTEUR_CARTE*HAUTEUR_CASE-HAUTEUR_BOUTON)/2-HAUTEUR_BOUTON;
pos_logo.x=(LARGEUR_CARTE*LARGEUR_CASE-LARGEUR_BOUTON)/14;
pos_logo.y=(HAUTEUR_CARTE*HAUTEUR_CASE-HAUTEUR_BOUTON)/10+HAUTEUR_BOUTON;
guerrier = SDL_LoadBMP("../resources/Skins/guerrier.bmp");
if (!guerrier)
......@@ -95,6 +99,13 @@ int main_SDL(char* Map)
return 1;
}
logo = SDL_LoadBMP("../resources/Skins/logo.bmp");
if (!logo)
{
printf("Unable to load bitmap: %s\n", SDL_GetError());
return 1;
}
bouton_continuer = SDL_LoadBMP("../resources/Skins/continuer.bmp");
if (!bouton_continuer)
{
......@@ -221,7 +232,7 @@ int main_SDL(char* Map)
break;
case SDL_MOUSEBUTTONDOWN:
if(pos_bouton_entrer_royaume.y<event.button.y&&event.button.y<pos_bouton_entrer_royaume.y+LARGEUR_BOUTON){
Etat = 1;;
Etat = Jeu;
}
break;
case SDL_KEYDOWN:/* Si c'est un vnement de type "touche presse" */
......@@ -234,6 +245,7 @@ int main_SDL(char* Map)
}
break;
}
SDL_BlitSurface(logo,NULL,ecran,&pos_logo);
SDL_BlitSurface(bouton_entrer_royaume,NULL,ecran,&pos_bouton_entrer_royaume);
SDL_Flip(ecran);
......@@ -369,5 +381,3 @@ int main_SDL(char* Map)
SDL_Quit();
return 0;
}
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment