Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 9169eaa4 authored by Lénaïg Le Moigne's avatar Lénaïg Le Moigne
Browse files
# Conflicts:
#	src/affichage.c
parents bc0da7be 1e13a4ec
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -679,7 +679,7 @@ int affichage_carte()
SDL_Surface* nom_joueur = NULL;
SDL_Surface* bouton1 = NULL;
SDL_Surface* bouton2 = NULL;
SDL_Surface* perso_x = NULL;
SDL_Surface* personnage_numero = NULL;
SDL_Rect pos_PV;
SDL_Rect pos_mana;
SDL_Rect pos_texte;
......@@ -687,7 +687,8 @@ int affichage_carte()
SDL_Rect pos_bouton1;
SDL_Rect pos_bouton2;
SDL_Rect pos_perso;
SDL_Rect pos_perso_x;
SDL_Rect pos_personnage_numero;
TTF_Font *vieille_police = NULL;
TTF_Font *police_arial = NULL;
SDL_Color couleurNoire = {0, 0, 0};
......@@ -709,7 +710,7 @@ int affichage_carte()
sprintf(buffer_PV, "mana: %d/%d", obtenirManaPersonnage(perso_actuel),obtenirManaMaxPersonnage(perso_actuel));
mana=TTF_RenderText_Shaded(vieille_police, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
sprintf(buffer_PV, "Personnage %d", perso_actuel);
perso_x=TTF_RenderText_Shaded(police_arial, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
personnage_numero=TTF_RenderText_Shaded(police_arial, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
pos_texte.x=ecran->w-(LARGEUR_BORDURE+texte->w)/2;
pos_texte.y=20;
......@@ -727,8 +728,8 @@ int affichage_carte()
pos_perso.x=ecran->w-(LARGEUR_BORDURE+texte->w)/2.7;
pos_perso.y=pos_mana.y+(2*mana->h);
pos_perso_x.x=ecran->w-(LARGEUR_BORDURE+mana->w)/2.2;
pos_perso_x.y=pos_perso.y+(2*PV->h);
pos_personnage_numero.x=ecran->w-(LARGEUR_BORDURE+mana->w)/2.2;
pos_personnage_numero.y=pos_perso.y+(2*PV->h);
for(i=0; i<LARGEUR_CARTE; i++)
{
......@@ -811,13 +812,15 @@ int affichage_carte()
PV=TTF_RenderText_Shaded(vieille_police, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
sprintf(buffer_PV, "mana: %d/%d", obtenirManaPersonnage(perso_actuel),obtenirManaMaxPersonnage(perso_actuel));
mana=TTF_RenderText_Shaded(vieille_police, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
if(perso_actuel <=3){
sprintf(buffer_PV, "Personnage %d", perso_actuel);
perso_x=TTF_RenderText_Shaded(police_arial, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
personnage_numero=TTF_RenderText_Shaded(police_arial, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
}else{
sprintf(buffer_PV, "Personnage %d", perso_actuel-NB_PERSO);
perso_x=TTF_RenderText_Shaded(police_arial, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
personnage_numero=TTF_RenderText_Shaded(police_arial, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
}
perso[perso_actuel]=SDL_LoadBMP(obtenirRessourcePersonnageNum(perso_actuel));
if (!perso[perso_actuel])
{
......@@ -836,12 +839,13 @@ int affichage_carte()
PV=TTF_RenderText_Shaded(vieille_police, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
sprintf(buffer_PV, "mana: %d/%d", obtenirManaPersonnage(perso_actuel),obtenirManaMaxPersonnage(perso_actuel));
mana=TTF_RenderText_Shaded(vieille_police, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
if(perso_actuel <=3){
sprintf(buffer_PV, "Personnage %d", perso_actuel);
perso_x=TTF_RenderText_Shaded(police_arial, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
personnage_numero=TTF_RenderText_Shaded(police_arial, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
}else{
sprintf(buffer_PV, "Personnage %d", perso_actuel-NB_PERSO);
perso_x=TTF_RenderText_Shaded(police_arial, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
personnage_numero=TTF_RenderText_Shaded(police_arial, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);
}
perso[perso_actuel]=SDL_LoadBMP(obtenirRessourcePersonnageNum(perso_actuel));
......@@ -910,7 +914,7 @@ int affichage_carte()
SDL_BlitSurface(bouton2,NULL,ecran,&pos_bouton2);
SDL_BlitSurface(mana,NULL,ecran,&pos_mana);
SDL_BlitSurface(perso[perso_actuel],NULL,ecran,&pos_perso);
SDL_BlitSurface(perso_x,NULL,ecran,&pos_perso_x);
SDL_BlitSurface(personnage_numero,NULL,ecran,&pos_personnage_numero);
SDL_Flip(ecran);
}
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment