Newer
Older
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
#include <SDL/common.h>
#include <SDL/Button.h>
#include <SDL/InputBox.h>
#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>
#include <SDL2/SDL.h>
#include <SDL2/SDL_ttf.h>
#define DIR_SAVE_JOUEURS "../project/resources/Joueur/"
#define EXTENSION ".bin"
#define FILES_JOUEURS_NAMES "../project/resources/Joueur/@joueurfile.bin"
#define NB_BUTTONS_CREATE 2
#define NB_INPUT_BOXES_CREATE 6
#define NB_IMAGES_CREATE 4
typedef struct Create_menu
{
SDL_Button buttons[NB_BUTTONS_CREATE];
SDL_InputBox input_box[NB_INPUT_BOXES_CREATE];
SDL_Surface *surf[ NB_IMAGES_CREATE ];
SDL_Color couleurNoire;
TTF_Font *font;
SDL_Rect positionErreur;
}Create_menu;
enum inputscreate{backmenu,savejoueur};
int menu_creerjoueur(SDL_Rect positionFond,SDL_Surface *ecran);
void init_imagescreermenu(Create_menu* creermenu);
void init_creermenu(Create_menu* creermenu,SDL_Rect positionFond,SDL_Surface *ecran);
void update_creermenu(Create_menu* creermenu, SDL_Event* event);
void display_creermenu(Create_menu* creermenu,SDL_Surface *ecran);
void createjoueurfile(char* joueur1name, char* joueur2name, char* joueur3name, char* joueur4name, char* joueur5name,char* joueur6name);
void readteamsfiles(FILE* ptr_file, char joueurname[MAX_NAME_SIZE], char* joueurs[MAX_PLAYERS]);