Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 84ef91ec authored by Montjoie Henri's avatar Montjoie Henri
Browse files

appel de la fonction ajouter_carte

parent 3c336f65
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Pipeline #
......@@ -54,6 +54,7 @@ int main_affichage()
affichage_menu_configuration();
break;
case TOUR_J1P1:
printf("et la normalement ca affiche la carte");
affichage_carte(NULL);
break;
default:
......@@ -292,6 +293,7 @@ int affichage_ecran_accueil()
int affichage_menu_configuration()
{
etat=CONFIGURATION;
int nombre_classes=nbClasses();
SDL_Surface* ecran = SDL_SetVideoMode(LARGEUR_CARTE*(LARGEUR_CASE+1), HAUTEUR_CARTE*(HAUTEUR_CASE+2), 32, SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF);
SDL_WM_SetCaption("Elder Internal Ignition",NULL);
SDL_Event event;
......@@ -302,7 +304,7 @@ int affichage_menu_configuration()
SDL_Surface* texte3 = NULL;
SDL_Surface* previsualisation[5]={NULL};
SDL_Surface* textes[NB_JOUEURS*NB_PERSO]={NULL};
SDL_Surface* images_classes[nbClasses()];
SDL_Surface* images_classes[nombre_classes];
SDL_Surface* images_persos[NB_PERSO][NB_JOUEURS]={{NULL}};
SDL_Rect positions_images[NB_PERSO][NB_JOUEURS];
SDL_Rect posTextes[NB_JOUEURS*NB_PERSO];
......@@ -373,7 +375,7 @@ int affichage_menu_configuration()
j=0; /*numero du joeuur*/
p=0; /*numero du personnage*/
char *classeChoisie;
for(i=0;i<nbClasses();i++)
for(i=0;i<nombre_classes;i++)
{
images_classes[i]=SDL_LoadBMP(path_images[i]);
if (!images_classes[i])
......@@ -432,8 +434,7 @@ int affichage_menu_configuration()
}
}
if(p==0&&c!=-1){
//etat=TOUR_J1P1;
printf("c'est parti!\n");
etat=TOUR_J1P1;
}
if(c==-1){
printf("choisissez une carte\n");
......@@ -462,7 +463,7 @@ int affichage_menu_configuration()
}
if(j!=0&&p!=0)
{
classeChoisie=afficherListeClasses(obtenirNomsClasses(), obtenirSkinsClasses(), nbClasses(), police, couleurBlanche);
classeChoisie=afficherListeClasses(obtenirNomsClasses(), obtenirSkinsClasses(), nombre_classes, police, couleurBlanche);
if(classeChoisie!="fermer")
{
numClassePerso[p-1][j-1]=ajouterPersonnage(classeChoisie, p-1, j);
......@@ -514,13 +515,10 @@ int affichage_menu_configuration()
for(i=0;i<5;i++){
SDL_FreeSurface(previsualisation[i]);
}
for(i=0;i<NB_PERSO;i++){
for(k=0;k<NB_JOUEURS;k++){
SDL_FreeSurface(textes[i*k]);
SDL_FreeSurface(images_persos[i][k]);
}
for(i=0;i<NB_PERSO*NB_JOUEURS;i++){
SDL_FreeSurface(textes[i]);
}
for(i=0;i<nbClasses();i++){
for(i=0;i<nombre_classes;i++){
SDL_FreeSurface(images_classes[i]);
}
return 0;
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment