Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 42d0c4c8 authored by Montjoie Henri's avatar Montjoie Henri
Browse files

correction du probleme du menu

parent 3362af9a
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Pipeline #
No preview for this file type
resources/Skins/continuer.bmp

6.85 KiB | W: | H:

resources/Skins/continuer.bmp

26.9 KiB | W: | H:

resources/Skins/continuer.bmp
resources/Skins/continuer.bmp
resources/Skins/continuer.bmp
resources/Skins/continuer.bmp
  • 2-up
  • Swipe
  • Onion skin
resources/Skins/quitter.bmp

6.85 KiB | W: | H:

resources/Skins/quitter.bmp

27.1 KiB | W: | H:

resources/Skins/quitter.bmp
resources/Skins/quitter.bmp
resources/Skins/quitter.bmp
resources/Skins/quitter.bmp
  • 2-up
  • Swipe
  • Onion skin
...@@ -682,7 +682,7 @@ int affichage_carte() ...@@ -682,7 +682,7 @@ int affichage_carte()
int perso_actuel=4; int perso_actuel=4;
SDL_Event event; SDL_Event event;
SDL_WM_SetIcon(SDL_LoadBMP("../resources/Skins/icone.bmp"), NULL); SDL_WM_SetIcon(SDL_LoadBMP("../resources/Skins/icone.bmp"), NULL);
SDL_Surface* ecran=SDL_SetVideoMode(LARGEUR_CARTE*(LARGEUR_CASE)+LARGEUR_BORDURE, HAUTEUR_CARTE*(HAUTEUR_CASE+2), 32, SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF);; SDL_Surface* ecran=SDL_SetVideoMode(LARGEUR_CARTE*(LARGEUR_CASE)+LARGEUR_BORDURE, HAUTEUR_CARTE*(HAUTEUR_CASE+2), 32, SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF);
SDL_Surface* cases[HAUTEUR_CARTE][LARGEUR_CARTE]; SDL_Surface* cases[HAUTEUR_CARTE][LARGEUR_CARTE];
SDL_Surface* persos[NB_PERSO*NB_JOUEURS]; SDL_Surface* persos[NB_PERSO*NB_JOUEURS];
SDL_Surface* Case_brillante=NULL; SDL_Surface* Case_brillante=NULL;
...@@ -1009,15 +1009,11 @@ int afficher_menu() ...@@ -1009,15 +1009,11 @@ int afficher_menu()
{ {
SDL_Event event; SDL_Event event;
SDL_WM_SetIcon(SDL_LoadBMP("../resources/Skins/icone.bmp"), NULL); SDL_WM_SetIcon(SDL_LoadBMP("../resources/Skins/icone.bmp"), NULL);
SDL_Surface* fenetre = SDL_SetVideoMode(LARGEUR_CARTE*(LARGEUR_CASE+1), HAUTEUR_CARTE*(HAUTEUR_CASE+2), 32, SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF); SDL_Surface* fenetre = SDL_SetVideoMode(LARGEUR_CARTE*(LARGEUR_CASE)+LARGEUR_BORDURE, HAUTEUR_CARTE*(HAUTEUR_CASE+2), 32, SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF);
SDL_Surface* bouton_continuer=NULL; SDL_Surface* bouton_continuer=NULL;
SDL_Surface* bouton_quitter=NULL; SDL_Surface* bouton_quitter=NULL;
SDL_Rect pos_bouton_continuer; SDL_Rect pos_bouton_continuer;
SDL_Rect pos_bouton_quitter; SDL_Rect pos_bouton_quitter;
pos_bouton_quitter.x=(LARGEUR_CARTE*LARGEUR_CASE-LARGEUR_BOUTON)/2;
pos_bouton_continuer.x=(LARGEUR_CARTE*LARGEUR_CASE-LARGEUR_BOUTON)/2;
pos_bouton_quitter.y=(HAUTEUR_CARTE*HAUTEUR_CASE-HAUTEUR_BOUTON)/2+HAUTEUR_BOUTON;
pos_bouton_continuer.y=(HAUTEUR_CARTE*HAUTEUR_CASE-HAUTEUR_BOUTON)/2-HAUTEUR_BOUTON;
bouton_continuer = SDL_LoadBMP("../resources/Skins/continuer.bmp"); bouton_continuer = SDL_LoadBMP("../resources/Skins/continuer.bmp");
if (!bouton_continuer) if (!bouton_continuer)
...@@ -1032,6 +1028,10 @@ int afficher_menu() ...@@ -1032,6 +1028,10 @@ int afficher_menu()
printf("Unable to load bitmap: %s\n", SDL_GetError()); printf("Unable to load bitmap: %s\n", SDL_GetError());
return 1; return 1;
} }
pos_bouton_quitter.x=(fenetre->w-bouton_quitter->w)/2;
pos_bouton_continuer.x=(fenetre->w-bouton_continuer->w)/2;
pos_bouton_quitter.y=(fenetre->h-bouton_quitter->h)/2+bouton_quitter->h;
pos_bouton_continuer.y=(fenetre->h-bouton_continuer->h)/2-bouton_quitter->h;
while(etat!=FERMER) while(etat!=FERMER)
{ {
...@@ -1042,13 +1042,13 @@ int afficher_menu() ...@@ -1042,13 +1042,13 @@ int afficher_menu()
return 0; return 0;
break; break;
case SDL_MOUSEBUTTONDOWN: case SDL_MOUSEBUTTONDOWN:
if(pos_bouton_continuer.x<event.button.x&&event.button.x<pos_bouton_continuer.x+LARGEUR_BOUTON) if(pos_bouton_continuer.x<event.button.x&&event.button.x<pos_bouton_continuer.x+bouton_continuer->w)
{ {
if(pos_bouton_continuer.y<event.button.y&&event.button.y<pos_bouton_continuer.y+HAUTEUR_BOUTON) if(pos_bouton_continuer.y<event.button.y&&event.button.y<pos_bouton_continuer.y+bouton_continuer->h)
{ {
return 0; return 0;
} }
if(pos_bouton_quitter.y<event.button.y&&event.button.y<pos_bouton_quitter.y+HAUTEUR_BOUTON) if(pos_bouton_quitter.y<event.button.y&&event.button.y<pos_bouton_quitter.y+bouton_quitter->h)
{ {
etat=FERMER; etat=FERMER;
} }
......
...@@ -11,8 +11,6 @@ ...@@ -11,8 +11,6 @@
#define HAUTEUR_CASE 71 #define HAUTEUR_CASE 71
#define NB_PERSO 3 #define NB_PERSO 3
#define NB_JOUEURS 2 #define NB_JOUEURS 2
#define HAUTEUR_BOUTON 20
#define LARGEUR_BOUTON 115
#define LARGEUR_BORDURE 220 #define LARGEUR_BORDURE 220
int main_affichage(); int main_affichage();
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment