diff --git a/resources/Skins/Map_5.bmp b/resources/Skins/Map_5.bmp deleted file mode 100644 index c706f60f5b18413b36df818f2ad4131d6facb369..0000000000000000000000000000000000000000 Binary files a/resources/Skins/Map_5.bmp and /dev/null differ diff --git a/resources/Skins/Map_select.bmp b/resources/Skins/Map_select.bmp new file mode 100644 index 0000000000000000000000000000000000000000..452e4a827131a9621cad0ac3d6118d63f66b863d Binary files /dev/null and b/resources/Skins/Map_select.bmp differ diff --git a/resources/Skins/Thumbs.db b/resources/Skins/Thumbs.db index 0b79a7165357f74c8e9022c0630dd047e5012f85..97aa193a2065b030fce44439a0a06da14ea97dd3 100644 Binary files a/resources/Skins/Thumbs.db and b/resources/Skins/Thumbs.db differ diff --git a/resources/Skins/autre_map.bmp b/resources/Skins/autre_map.bmp new file mode 100644 index 0000000000000000000000000000000000000000..56174f208fb874b78b13864b956625103c3e827c Binary files /dev/null and b/resources/Skins/autre_map.bmp differ diff --git a/src/SDL_bis.c b/src/SDL_bis.c index f36df2afbf07a6f21b3859a14d6c0ee20a3e96a8..7b7405fa509b0f49433993e8107a7671ec019d16 100644 --- a/src/SDL_bis.c +++ b/src/SDL_bis.c @@ -6,6 +6,7 @@ #include "structures.h" #include "controleur.h" + char* castIntToChar(int n) { switch(n) @@ -173,7 +174,7 @@ int SDL_bis() printf("erreur : nom trop long"); return -1; } - nom_joueur1[strlen(nom_joueur1)-1]=NULL; + if(strlen(nom_joueur1)>1){ nom_joueur1[strlen(nom_joueur1)-1]=NULL;} char nom_joueur2[TAILLE_NOMS] = ""; @@ -186,7 +187,7 @@ int SDL_bis() printf("erreur : nom trop long"); return -1; } - nom_joueur2[strlen(nom_joueur2)-1]=NULL; + if(strlen(nom_joueur2)>1) {nom_joueur2[strlen(nom_joueur2)-1]=NULL;} ajouterUnJoueur(nom_joueur1,&etat); ajouterUnJoueur(nom_joueur2,&etat); @@ -272,7 +273,7 @@ int SDL_bis() for(i=0;i<3;i++) { posTextes[i].x=ecran->w/4-textes[i].w/2; - posTextes[i].y=(i+1)*ecran->h/5; + posTextes[i].y=(i+1)*ecran->h/6; SDL_BlitSurface(&textes[i],NULL,ecran,&(posTextes[i])); } @@ -303,7 +304,34 @@ int SDL_bis() } SDL_SetColorKey(images_classes[i], SDL_SRCCOLORKEY, SDL_MapRGB(images_classes[i]->format, 0, 0, 255)); } - int num_classe=-1; + + SDL_Surface* map_choisie=SDL_LoadBMP("../resources/Skins/Map_select.bmp"); + if (!map_choisie) + { + printf("Unable to load bitmap: %s\n", SDL_GetError()); + return 1; + } + SDL_Surface* previsualisation[5]={NULL}; + SDL_Rect position_carte[5]; + char* path[5]; + path[0]="../resources/Skins/Map_1.bmp"; + path[1]="../resources/Skins/Map_2.bmp"; + path[2]="../resources/Skins/Map_3.bmp"; + path[3]="../resources/Skins/Map_4.bmp"; + path[4]="../resources/Skins/autre_map.bmp"; + + for(i=0;i<5;i++) + { + previsualisation[i]=SDL_LoadBMP(path[i]); + if (!previsualisation[i]) + { + printf("Unable to load bitmap: %s\n", SDL_GetError()); + return 1; + } + position_carte[i].y=(ecran->h)-(previsualisation[i]->h+100); + position_carte[i].x=(ecran->w-previsualisation[i]->w)/2+(10+previsualisation[i]->w)*(i-2); + } + while(etat==CONFIGURATION) { SDL_WaitEvent(&event); @@ -353,10 +381,13 @@ int SDL_bis() SDL_BlitSurface(texte2,NULL,ecran,&pos_texte2); SDL_BlitSurface(texte3,NULL,ecran,&pos_texte3); SDL_BlitSurface(texte3,NULL,ecran,&pos_texte3_bis); + for(i=0;i<5;i++) + { + SDL_BlitSurface(previsualisation[i],NULL,ecran,&position_carte[i]); + } SDL_Flip(ecran); p=0; j=0; - num_classe=-1; } SDL_Quit(); return 0;