diff --git a/resources/Skins/Map_5.bmp b/resources/Skins/Map_5.bmp
deleted file mode 100644
index c706f60f5b18413b36df818f2ad4131d6facb369..0000000000000000000000000000000000000000
Binary files a/resources/Skins/Map_5.bmp and /dev/null differ
diff --git a/resources/Skins/Map_select.bmp b/resources/Skins/Map_select.bmp
new file mode 100644
index 0000000000000000000000000000000000000000..452e4a827131a9621cad0ac3d6118d63f66b863d
Binary files /dev/null and b/resources/Skins/Map_select.bmp differ
diff --git a/resources/Skins/Thumbs.db b/resources/Skins/Thumbs.db
index 0b79a7165357f74c8e9022c0630dd047e5012f85..97aa193a2065b030fce44439a0a06da14ea97dd3 100644
Binary files a/resources/Skins/Thumbs.db and b/resources/Skins/Thumbs.db differ
diff --git a/resources/Skins/autre_map.bmp b/resources/Skins/autre_map.bmp
new file mode 100644
index 0000000000000000000000000000000000000000..56174f208fb874b78b13864b956625103c3e827c
Binary files /dev/null and b/resources/Skins/autre_map.bmp differ
diff --git a/src/SDL_bis.c b/src/SDL_bis.c
index f36df2afbf07a6f21b3859a14d6c0ee20a3e96a8..7b7405fa509b0f49433993e8107a7671ec019d16 100644
--- a/src/SDL_bis.c
+++ b/src/SDL_bis.c
@@ -6,6 +6,7 @@
 #include "structures.h"
 #include "controleur.h"
 
+
 char* castIntToChar(int n)
 {
     switch(n)
@@ -173,7 +174,7 @@ int SDL_bis()
         printf("erreur : nom trop long");
         return -1;
     }
-    nom_joueur1[strlen(nom_joueur1)-1]=NULL;
+    if(strlen(nom_joueur1)>1){ nom_joueur1[strlen(nom_joueur1)-1]=NULL;}
 
     char nom_joueur2[TAILLE_NOMS] = "";
 
@@ -186,7 +187,7 @@ int SDL_bis()
         printf("erreur : nom trop long");
         return -1;
     }
-    nom_joueur2[strlen(nom_joueur2)-1]=NULL;
+    if(strlen(nom_joueur2)>1) {nom_joueur2[strlen(nom_joueur2)-1]=NULL;}
 
     ajouterUnJoueur(nom_joueur1,&etat);
     ajouterUnJoueur(nom_joueur2,&etat);
@@ -272,7 +273,7 @@ int SDL_bis()
     for(i=0;i<3;i++)
     {
         posTextes[i].x=ecran->w/4-textes[i].w/2;
-        posTextes[i].y=(i+1)*ecran->h/5;
+        posTextes[i].y=(i+1)*ecran->h/6;
         SDL_BlitSurface(&textes[i],NULL,ecran,&(posTextes[i]));
     }
 
@@ -303,7 +304,34 @@ int SDL_bis()
         }
         SDL_SetColorKey(images_classes[i], SDL_SRCCOLORKEY, SDL_MapRGB(images_classes[i]->format, 0, 0, 255));
     }
-    int num_classe=-1;
+
+    SDL_Surface* map_choisie=SDL_LoadBMP("../resources/Skins/Map_select.bmp");
+    if (!map_choisie)
+        {
+            printf("Unable to load bitmap: %s\n", SDL_GetError());
+            return 1;
+        }
+    SDL_Surface* previsualisation[5]={NULL};
+    SDL_Rect position_carte[5];
+    char* path[5];
+    path[0]="../resources/Skins/Map_1.bmp";
+    path[1]="../resources/Skins/Map_2.bmp";
+    path[2]="../resources/Skins/Map_3.bmp";
+    path[3]="../resources/Skins/Map_4.bmp";
+    path[4]="../resources/Skins/autre_map.bmp";
+
+    for(i=0;i<5;i++)
+    {
+        previsualisation[i]=SDL_LoadBMP(path[i]);
+        if (!previsualisation[i])
+        {
+            printf("Unable to load bitmap: %s\n", SDL_GetError());
+            return 1;
+        }
+        position_carte[i].y=(ecran->h)-(previsualisation[i]->h+100);
+        position_carte[i].x=(ecran->w-previsualisation[i]->w)/2+(10+previsualisation[i]->w)*(i-2);
+    }
+
     while(etat==CONFIGURATION)
     {
         SDL_WaitEvent(&event);
@@ -353,10 +381,13 @@ int SDL_bis()
         SDL_BlitSurface(texte2,NULL,ecran,&pos_texte2);
         SDL_BlitSurface(texte3,NULL,ecran,&pos_texte3);
         SDL_BlitSurface(texte3,NULL,ecran,&pos_texte3_bis);
+        for(i=0;i<5;i++)
+        {
+            SDL_BlitSurface(previsualisation[i],NULL,ecran,&position_carte[i]);
+        }
         SDL_Flip(ecran);
         p=0;
         j=0;
-        num_classe=-1;
     }
     SDL_Quit();
     return 0;