diff --git a/src/affichage.c b/src/affichage.c index 2f2ae37e19a06c5df6431ade223b0ffa873e2c50..13e1371826f93b0dc920b37eedd94fffe786b5b8 100644 --- a/src/affichage.c +++ b/src/affichage.c @@ -644,10 +644,9 @@ int affichage_carte() { int i,j,y=0; int x=0; - int nombre_classes=nbClasses(); + int perso_select=1; SDL_Event event; SDL_Surface* ecran=SDL_SetVideoMode(LARGEUR_CARTE*(LARGEUR_CASE)+LARGEUR_BORDURE, HAUTEUR_CARTE*(HAUTEUR_CASE+2), 32, SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF);; - SDL_Surface* classes[nombre_classes]; SDL_Surface* cases[HAUTEUR_CARTE][LARGEUR_CARTE]; SDL_Surface* persos[NB_PERSO*NB_JOUEURS]; SDL_Surface* Case_brillante=NULL; @@ -657,15 +656,16 @@ int affichage_carte() SDL_Rect Position_Case_brillante; SDL_Rect Position_Guerrier_select; + SDL_Surface* PV = NULL; SDL_Surface* texte = NULL; SDL_Surface* nom_joueur = NULL; SDL_Surface* bouton1 = NULL; SDL_Surface* bouton2 = NULL; + SDL_Rect pos_PV; SDL_Rect pos_texte; SDL_Rect pos_nom_joueur; SDL_Rect pos_bouton1; SDL_Rect pos_bouton2; - TTF_Font *police = NULL; TTF_Font *vieille_police = NULL; SDL_Color couleurNoire = {0, 0, 0}; SDL_Color couleurBlanche = {255, 255, 255}; @@ -673,13 +673,14 @@ int affichage_carte() SDL_Color couleurDoree = {190, 190, 120}; vieille_police=TTF_OpenFont("../resources/fonts/OLDENGL.ttf",30); - police=TTF_OpenFont("../resources/fonts/arial.ttf",27); texte= TTF_RenderText_Shaded(vieille_police, "Joueur actuel :", couleurBlanche,couleurNoire); nom_joueur= TTF_RenderText_Shaded(vieille_police, nom_1, couleurBlanche, couleurNoire); bouton1= TTF_RenderText_Shaded(vieille_police, "Perso suivant", couleurDoree, couleurBleue); bouton2= TTF_RenderText_Shaded(vieille_police, "Joueur suivant", couleurDoree, couleurBleue); - + /*char* buffer_PV; + sprintf(buffer_PV, "%d/%d", obtenirPVPersonnage(perso_select),obtenirPVMaxPersonnage(perso_select)); + PV=TTF_RenderText_Shaded(vieille_police, buffer_PV, couleurBlanche, couleurNoire);*/ pos_texte.x=ecran->w-(LARGEUR_BORDURE+texte->w)/2; pos_texte.y=20; @@ -689,6 +690,8 @@ int affichage_carte() pos_bouton2.y=ecran->h-bouton2->h-40; pos_bouton1.x=ecran->w-(LARGEUR_BORDURE+bouton1->w)/2; pos_bouton1.y=pos_bouton2.y-(2*bouton2->h); + /*pos_PV.x=ecran->w-(LARGEUR_BORDURE+PV->w)/2; + pos_PV.y=pos_nom_joueur.y+(2*nom_joueur->h);*/ for(i=0; i<LARGEUR_CARTE; i++) { @@ -703,16 +706,6 @@ int affichage_carte() SDL_SetColorKey(cases[j][i], SDL_SRCCOLORKEY, SDL_MapRGB(cases[j][i]->format, 0, 0, 255)); } } - for(i=0; i<nombre_classes; i++) - { - classes[i]=SDL_LoadBMP(obtenirSkinsClasses()[i]); - if (!classes[i]) - { - printf("Unable to load bitmap: %s\n", SDL_GetError()); - return 1; - } - SDL_SetColorKey(classes[i], SDL_SRCCOLORKEY, SDL_MapRGB(classes[i]->format, 0, 0, 255)); - } for(i=0; i<NB_JOUEURS*NB_PERSO; i++) { @@ -768,6 +761,7 @@ int affichage_carte() } if(event.button.y>pos_bouton2.y&&event.button.y<pos_bouton2.y+bouton2->h){ //nextJoueur(); + //nom_joueur= TTF_RenderText_Shaded(vieille_police, obtenirNomJoueur(), couleurBlanche, couleurNoire); } if(event.button.x<LARGEUR_CARTE*LARGEUR_CASE){ //deplacement_personnage(event.button.x,event.button.y); @@ -822,7 +816,7 @@ int affichage_carte() } /*SDL_BlitSurface(Guerrier_select,NULL,ecran,&Position_Guerrier_select);*/ SDL_BlitSurface(Case_brillante,NULL,ecran,&Position_Case_brillante); - + //SDL_BlitSurface(PV,NULL,ecran,&pos_PV); SDL_BlitSurface(texte,NULL,ecran,&pos_texte); SDL_BlitSurface(nom_joueur,NULL,ecran,&pos_nom_joueur); SDL_BlitSurface(bouton1,NULL,ecran,&pos_bouton1); @@ -831,7 +825,22 @@ int affichage_carte() SDL_Flip(ecran); } -//free les surfaces*/ + for(i=0;i<HAUTEUR_CARTE;i++){ + for(j=0;j<LARGEUR_CARTE;j++){ + SDL_FreeSurface(cases[i][j]); + } + } + for(i=0;i<NB_PERSO*NB_JOUEURS;i++){ + SDL_FreeSurface(persos[i]); + } + SDL_FreeSurface(Case_brillante); + SDL_FreeSurface(Guerrier_select); + SDL_FreeSurface(texte); + SDL_FreeSurface(nom_joueur); + SDL_FreeSurface(bouton1); + SDL_FreeSurface(bouton2); + TTF_CloseFont(vieille_police); + etat=FERMER; return 0; }